#POMÔŽEME-KRÍZOVÉLINKY
  • O PROJEKTE
  • DIŠTANČNÉ PORADENSTVO
  • Etický kódex
  • PARTNERI

DIŠTANČNÉ PORADENSTVO

S technickým pokrokom vznikla možnosť poradenstva bez nutnosti osobného stretnutia poradcu a klienta – dištančné poradenstvo. 
Ide o poradenstvo, pri ktorom je poradca s klientom v inom než osobnom kontakte. 
Základné formy predstavujú telefonické a on-line poradenstvo (emailové poradenstvo, využitie chatov, sociálnych sietí, či internetových poradní).

Pod dištančným poradenstvom chápeme sociálne a psychologické poradenstvo v širšom slova zmysle. 
Pre klientov predstavuje dištančné poradenstvo možnosť rýchlej, dostupnej, bezpečnej a anonymnej pomoci. 
Samotné poradenstvo sa tak stalo dostupným pre všetkých (napr. pre klientov, ktorí nemajú v blízkosti bydliska poradenské zariadenie, pre tých, ktorí majú akýkoľvek zdravotný problém, neumožňujúci im voľný pohyb, pre klientov, ktorí majú zábrany rozprávať o svojich problémoch tvárou v tvár či sa jednoducho hanbia alebo majú strach).


V neposlednom rade je tento typ pomoci určený aj deťom a mladým ľuďom. Ak má dieťa či mladý človek do 18 rokov problém, v rámci prezenčnej formy poradenstva je nútené vyhľadať pomoc prostredníctvom svojich rodičov. Často však deti nemajú možnosť, alebo nechcú o svojich problémoch informovať rodičov, chcú sa pokúsiť problém riešiť sami, nevedia ako ho rodičom povedať či majú problém práve s rodičmi. Dištančné poradenstvo im ponúka možnosť riešenia týchto situácií a sprístupňuje im možnosť individuálneho riešenia vlastných problémov. ​
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
  • O PROJEKTE
  • DIŠTANČNÉ PORADENSTVO
  • Etický kódex
  • PARTNERI