- Krízové linky umožňujú bezprostredný telefonický a on-line kontakt s klientmi a poskytujú 24/7 non-stop, anonymnú, bezplatnú odbornú pomoc a poradenstvo v krízových situáciách.
- Pracovníci krízových liniek rešpektujú misie a vízie svojich organizácií, pracujú v súlade s etickým kódexom, stanovenými štandardami, princípmi dištančného poradenstva a metodickými usmerneniami svojej organizácie.
- Pracovníci krízových liniek vykonávajú svoju činnosť v prospech jednotlivca i spoločnosti s úctou k životu, k osobnosti človeka, k ochrane a podpore jeho psychického a fyzického zdravia a v snahe o optimálne posilnenie jeho celkovej osobnostnej integrity.
- Pracovníci krízových liniek dodržiavajú absolútnu mlčanlivosť, zabezpečujú ochranu získaných informácií a rešpektujú anonymitu klienta ako aj vlastnú anonymitu.
- Pracovníci krízových liniek hovoria s klientom, aktívne načúvajú a neobmedzujú ho v slobode vyjadrovania. Ich pomoc spočíva najmä v poskytovaní podpory, v sprevádzaní a v splnomocnení klienta k vlastnému riešeniu jeho problémov. Pracovníci informujú aj o možnostiach ďalšej odbornej starostlivosti, prípadne ju so súhlasom klienta sprostredkujú.
- Pracovníci krízových liniek v prípadoch ohrozenia ľudského zdravia alebo života, či porušenia právnych noriem, urobia kroky, ktoré sú nevyhnutné pre ochranu ohrozených osôb, v súlade s legislatívou SR.
- Pracovníci krízových liniek poskytujú pomoc všetkým klientom bez ohľadu na pohlavie, náboženskú orientáciu, sexuálnu orientáciu, národnostnú, etnickú a politickú príslušnosť. Pri práci s klientom dôsledne rešpektujú ľudské práva a práva dieťaťa.
- Pracovníci krízových liniek pracujú v zhode s najvyššími požiadavkami profesionálnej cti; a permanentným vzdelávaním a zdokonaľovaním svojich odborných a komunikačných zručností udržiavajú a rozvíjajú svoju profesionálnu kompetenciu.